Retningslinjer for refusjon og retur

ANGRERETT, RETUR OG REKLAMASJON


Her finner du informasjon om retur, angrerett og reklamasjon ved kjøp på vestretorvapotek.no

Kontakt vår kundeservice dersom du ikke finner svar på det du lurer på her.


ANGRERETT


Det er 14 dagers angrerett for varer kjøpt på nett, med unntak av produkter som av hygieneårsaker ikke har returrett.

  • Legemidler – reseptpliktige og reseptfrie (jmf legemiddelloven § 2)
  • Medisinsk utstyr (jmf lov om medisinsk utstyr § 3)
  • Hygiene artikler, hvis forpakningen er åpnet 
  • Næringsmiddel

Du må melde fra til kundesenteret innen 14 dager etter at du har mottatt varen.

Dersom du har kjøpt varer du ønsker å returnere, må du benytte deg av angrerettskjema som ble sendt deg på mail sammen med ordrebekreftelsen. Utfylt angrerettskjema sendes i retur med varene. Merk at angreretten ikke gjelder følgende varer (Legemidler – reseptpliktige og reseptfrie, medisinsk utstyr, næringsmidler og hygiene artikler med åpnet emballasje).
Trenger du nytt skjema, kontakt vårt kundesenter og vi sender deg et nytt skjema per e-post. 

Varene må være i originalemballasjen. Kostnaden for varen blir satt tilbake på din konto senest 14 dager etter vi har mottatt varen.

Slik benytter du deg av angreretten ved «Klikk og Hent» 

  • Kontakt apoteket hvor du hentet bestillingen din. 
  • NB! Angreretten gjelder kun når varene er bestilt via nettløsningen vår.

Ønsker du å lese mer om angrerett se forbruker rådets sider: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ 


RETUR


SLIK RETURNERER DU VARER TIL OSS

  • Ta kontakt med vårt kundesenter, ha ditt navn og ordrenummer klart så vi raskere kan løse din henvendelse
  • Kundesenteret sender deg en returetikett som du kan benytte deg av.
  • Pakker med returetikett leveres hos PostNords post-i-butikk.
  • Vi debiterer (trekker) deg så for returfrakten (Pris kr: 79,-) når pakken ankommer vårt lager.
  • Husk, varen må være i orginalemballasje og ubrukt.

REKLAMASJON


Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom dette er tilfellet ber vi deg ta kontakt med kundesenteret så snart som mulig.

Vi anbefaler at henvendelsen gjøres skriftlig av hensyn til senere referanser i saken. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen. Reklamasjon kan senest skje to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn i to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Handlekurv
Skroll til toppen